16 October, 2021

Teoria, practica şi cerinţele educative speciale

Undeva în facultate învăţasem că teoria nu are ce căuta în faţa copilului cu dizabilităţi fără a fi însoţită de practică.În primii ani de profesorat am făcut doar teorie cu mici excepţii. Credeam  că practica e separată de teorie. Educatorul e cel care se ocupă de terapia ocupaţională şi aceea e toată practica lor.

În următorii am descoperit că dimpotrivă, practica e cea care îi dezvoltă pe copii. Le-am arătat lumea, am ieşit foarte mult din clasă: excursii, grădini, escaladă, drumuri cu trenul, cu metroul, pe jos cu harta în mână. Dar cumva o făceam fără să integrez ceva la fel de important: abilităţile de viaţă independentă înglobează şi capacitatea de a scrie şi  de a citi.

În ultima vreme am început să le combin astfel încât, acum, dacă ştiu că urmează să mergem la mare, cu o săptămână înainte vorbim despre mări,ţărmuri, valuri: exersăm scrisul scriind ce facem la mare, citim despre animalele marine, explorăm tot vocabularul din jurul subiectului.  Dacă urmează să mergem într-o grădină, câteva zile ne învârtim în jurul acestei tematici: grădinarul, grădina, grădinăritul, plantele.

Practic, e o întreagă poveste în care învăţăm. Teoretic, e o abordare interdisciplinară. A avut cele mai mari efecte atât în privinţa atmosferei dintre noi cât şi ca motivaţie de a învăţa.

Când a venit primăvara am vrut să vorbim despre plante, părţile lor componente, la ce ne ajută, de ce să nu le rupem când mergem în parc.

A fost săptămâna plantelor!

Educaţie plastică:  am pictat câteva ghivece.

 

Educaţie senzorială, motorie şi psihomotorie: am plantat în ghivece grâu.

 

 

 

 

 

 

Abilităţi de comunicare:  am discutat despre ce are nevoie grâul să crească: pământ, apă, lumina. În fiecare dimineaţa, când veneau la şcoală primul lucru pe care îl făceau era să udă grâul. Le-a plăcut mult să aibă responsabilitatea asta pe care o făceau în lipsa mea.  După ce grâul a crescut am scris care sunt părţile componente ale unei plante.

Explorarea mediului înconjurător: la ce folosim plantele? De ce ele ne sunt utile?

 

 

 

 

 

Au trecut câteva săptămâni de atunci. Am trecut la alte subiecte dar grâul nostru tot creşte iar ei încă au grijă de el.

Acum ne pregătim să mergem la fermă să montăm gazon. E timpul să vorbim de grădinărit şi de uneltele grădinarului.

Toate resursele şi fişele de lucru le găsiţi pe site, aici fişe de lucru plante şi aici cum creşte.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0
    0
    Cos
    Cosul tau este golinapoi la magazin